Vi i Hjortensbergskyrkan söker en medarbetare till vårt arbete med barn i församlingen och i vår förskola Klippan.

Hjortensbergskyrkan är en ekumenisk församling i Nyköping. Vi tillhör Equmeniakyrkan och Pingströrelsen.

Vår vision är att ”Genom kärleksfull gemenskap utveckla lärjungar till Jesus Kristus”.

Församlingen driver också förskolan Klippan som ligger i nära anslutning till kyrkan.

Vi söker Dig som vill vara med och ta ansvar, leda och utveckla vår församlings arbete med barn.

Vi söker Dig som har en ledarförmåga, är relationsskapande och tycker om att samarbeta med barn och vuxna.

Vi söker Dig som ser det som viktigt att kyrkan är en plats där alla barn får en möjlighet att i gemenskap med andra, växa, utvecklas och hitta en Gudstro som bär.

I tjänsten ingår:

• Ansvara för och leda vår söndagsskola – Äventyret
  • Delta och inspirerade ledare i vårt övriga arbete med barn
  • Praktiskt arbete i vår förskola omkring lunchen
  • Utbilda barnen i förskolan om vad kristen tro är

Tjänsten omfattar 75%, varav ca 25% i förskolan Klippan.

Du kommer ingå i ett medarbetarteam av pastor, ungdomsledare, frivillig kontorspersonal och ingå i förskolan Klippans personalgrupp.

Tjänsten tillsätts så snart som möjligt och ansökningarna behandlas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansökan med CV, personligt brev och referenser skickas till:

ordforande@hjortensbergskyrkan.se

Har du frågor kontakta församlingens föreståndare Pelle Rosdahl 072 250 76 40. pelle@hjortensbergskyrkan.se eller Klippans styrelseordförande Liselott Söderlund 070 606 43 93.

Styrelsen.klippan@hjortensbergskyrkan.se