Besök av Maud Andersson, som inspirerar för PMU (Pingstmissionens utvecklingsarbete) den 7:e Januari 2024.

Tema: Guds hjärta för utsatta hemma och borta

Maud Andersson har varit direktor för PMU och rest i många länder för att träffa samarbetspartners. Hon tillhör Botkyrka pingstförsamling där hon är äldste, sitter i missionsråd och i secondhandstyrelse.

Maud är uppvuxen i Nyköping och bodde här till 18 års ålder. Hon var missionär i Kenya 1972-1997 utsänd av Filadelfia i Nyköping. Under den tiden besökte hon Nyköping så ofta det var möjligt för att besöka sina föräldrar Aina och Evert Andersson. Maud ser fram emot att möta gamla och nya vänner i Hjortensbergskyrkan. Under gudstjänsten kommer vi också att beröra vad vi kan göra för utsatta i vårt närområde samt ta upp ett offer till  PMU.