Den 7 januari inbjuder vi till en Indienkväll med Vidush Bandari som är rektor för pastorsutbildningen vid Doon Bible College i Dehra Dun i norra Indien. Vi får se bilder och video därifrån och även från en grundskola uppe i Himalaya dit Öppen Hand bidragit med en skolbuss.
Vidush är gift med Saroja och har två pojkar – Vatsal och Vibhaan. Vi var några från Hjortensbergskyrkan som hade glädjen att träffa familjen vid Doon Bible College’s 75-årsjubileum 2018. Vidush kommer också att ge en hälsning vid söndagens gudstjänst 8
januari.

Den 15 januari har vi vår årliga missionshögtid då vi gästas av Cecilie Larsen som är missionsinspiratör inom Equmeniakyrkan och dess samordnare för Eurasien. Hon har varit missionär i Östeuropa på 90-talet, innan hon under 14 år hade en pastorstjänst i Dals-Ed där hon och familjen fortfarande är bosatta .
Hennes tema är ”Det vi inte får berätta”! Spännande saker som vi inte får skriva någonting om. Så då gäller det att vara på plats! Vi tar då också upp ett offer till den internationella missionen inom Equmeniakyrkan och Pingst.

Alf och Kerstin Nordmark
Internationella utskottet