• Hjortensbergskyrkan har en vision:
    Genom kärleksfull gemenskap utveckla lärjungar till Jesus Kristus.
  • är en ekumenisk församling som tillhör Equmeniakyrkan och Pingst fria församlingar i samverkan
  • är en växande församling på många områden, inte minst fredagskvällarna med uppemot 90 ungdomar

Nu söker vi dig, ledare, som är kallad att jobba tillsammans med oss i vårt barn- och ungdomsarbete.

Vi har verksamhet allt från barnverksamhet under gudstjänsttid, ungdomskvällar, familjegudstjänster, Soul Children och scouter m.m.

Vi söker dig som:

• Har pastorsutbildning, teologisk utbildning eller liknande utbildning.
  • Kan administrera, planera och har förmåga att jobba i team samt brinner för samarbete.
  • Vill leda vårt barn- och ungdomsarbete och vill inspirera, uppmuntra och utveckla våra ideella ledare.
  • Ser familjen som en viktig del i församlingens verksamhet och vill jobba med familjearbete.
  • Är öppen för nya idéer.
  • Ser individer och strävar efter att få alla att känna sig sedda och hörda.

Tjänsten omfattar 100% med tillträde så snart som möjligt. Det är ett vikariat som sträcker sig till april 2026, med möjlighet till förlängning. Som en del av vårt medarbetarteam kommer du att arbeta nära vår pastor och ideella medarbetare.

Fokus i tjänsten kan i viss mån anpassas efter dina gåvor.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information om Hjortensbergskyrkan och vårt ungdomsarbete (Hjortens Youth) finns på vår hemsida, vår Facebook-sida och Instagram.

Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansökningarna behandlas löpande. Sista ansökningsdag 25 maj.

Ansökan med CV, personligt brev och referenser skickas till exp@hjortensbergskyrkan.se.

Har du frågor så kontakta:

Församlingens föreståndare Pelle Rosdahl, 0722 507 640, pelle@hjortensbergskyrkan.se

Ungdomsrådets ordförande Hanna Friberg, 073 268 23 62 hjortensbergskyrkansungdom@gmail.com